Op het station van Bankeryd, een buitenwijk van de stad Jönköping, kreeg de machinist het signaal voor vertrek. De stoptrein tussen Nässjö en Falköping kwam in beweging en alles leek gewoon te gaan zoals altijd. Toch was dat niet helemaal het geval. Eén passagier had namelijk de boemel gemist... inderdaad, de conducteur. Vliegensvlug greep de kaartjesknipper zijn mobiele telefoon en belde de machinist. Die vroeg op zijn beurt de verkeersleiding om toestemming anderhalve kilometer terug te mogen rijden naar Bankeryd. Ondertussen liep hij door de trein naar het bestuurdersgedeelte aan de andere kant. Het probleem was echter dat de deur hier op slot zat. Dus keerde de machinst om en ging wederom terug naar zijn zojuist verlaten werkplek waar de sleutels nog lagen.
Complicatie
Maar ook hier stuitte de onfortuinlijke treinbestuurder op een complicatie: de deur naar dit vertrek was in het slot gevallen. Reservesleutels zijn doorgaans op Zweedse treinen aanwezig, ware het niet dat die zich juist op dat moment in de broekzak van de achteropgeraakte conducteur bevonden. Het einde van het liedje was dat er voor de conducteur niets anders op zat om zich dan maar te voet naar zijn trein te begeven. Gelukkig voor de spoorbeamten waren de passagiers in een goede luim. Na het oponthoud van drie kwartier tufte de stoptrein onder luid applaus verder richting eindstation.
Complicatie
Maar ook hier stuitte de onfortuinlijke treinbestuurder op een complicatie: de deur naar dit vertrek was in het slot gevallen. Reservesleutels zijn doorgaans op Zweedse treinen aanwezig, ware het niet dat die zich juist op dat moment in de broekzak van de achteropgeraakte conducteur bevonden. Het einde van het liedje was dat er voor de conducteur niets anders op zat om zich dan maar te voet naar zijn trein te begeven. Gelukkig voor de spoorbeamten waren de passagiers in een goede luim. Na het oponthoud van drie kwartier tufte de stoptrein onder luid applaus verder richting eindstation.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten