zaterdag 11 september 2010

Nieuwslezeres neemt ontslag tijdens radio-uitzending

OSLO - Een nieuwslezeres van de Noorse publieke omroep NRK heeft op een wel heel apart tijdstip haar ontslag ingediend, te weten tijdens het lezen van het ochtendbulletin.

In plaats van het nieuws uit de Noorse regio Østlandet voor te lezen, begon Pia Beathe Pedersen (43) vanochtend een relaas over de arbeidsomstandigheden op de radioredactie. "Dit is vooral een bericht voor Hans Tore Bjerkaas, mijn hoogste baas, een man die ik beschouw als iemand met controle en die ik beschouw als iemand met integriteit. Hans Tore, je moet helpen. Het gaat niet goed met je personeel", begon ze haar uitzending. Ze vervolgde met vertellen dat ze ervan baalde om kwaad en gefrustreerd te zijn en van het hebben van buikpijn. Als afsluiting zei ze: "Dit was dus geen nieuwsbulletin, maar ik kan vertellen dat er niets belangrijks is gebeurd. Ik neem hierbij mijn ontslag en vertrek." Pedersen liet tevens weten dat ze een tekst op de website van NRK had gezet over de werkomstandigheden bij de radiozender. Deze tekst viel 22 minuten lang op internet te lezen voordat die werd weggehaald. Tegenover de Noorse krant Verdens Gang verklaart ze dat ze al een heel tijdje met de gedachte speelde en dat de actie het eerlijkste was dat ze kon doen om aandacht te krijgen voor de arbeidssituatie bij NRK. De nieuwslezeres gaf wel toe dat ze zenuwachtig was toen ze de lucht in ging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
Copyright © 2010 DeNoordse.nl. Alle rechten voorbehouden